Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Kavril - 9 april 2010 23:47

Fick rådet av en vän att det finns något som heter vårdlotsen. Det är en instans som ska hjälpa patienter som får vänta mer än tre månader för att få vård. Det skulle jag ha behövt veta för länge sen! Undrar varför inte landstinget informerar patienterna per automatik i dagens läge? Det är ju sällan någon INTE får vänta tre månader.


I vilket fall så mailade jag dom igår kväll. Jag har ju inte fått vänta tre månader än på operation, jag träffade ju läkaren denna vecka, men eftersom han sa att det är väldigt körigt där och väntetiderna kan bli långa, så chansade jag i ren desperation.


Och kors i taket!! De ringde i dag på fm. Hon ville ha mitt personnummer så att hon kunde kolla i mina journaler. Hon skulle återkomma under dagen, sa hon.

Hm, säkert, tänkte jag. (Har ju tappat förstroendet för vården kan jag säga) Men.


Hon ringde på em sen. Hon hade läst och konstaterat att jag ju inte väntat så länge, och det sa jag att jag var medveten om. Men sen sa hon att läkaren på Neuro hade skrivit i journalen och op beställningen att det är brådskande och måste ske inom fyra veckor!!! Vad häftigt! Och vad glad jag blir över att det finns läkare som fortfarande orkar bry sej. Tänk om jag slipper gå med denna outhärdliga smärta så länge till? Det vore fullständigt underbart....

Ovido - Quiz & Flashcards