Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Det känns lite stort just nu.

Av Kavril - 8 april 2010 15:16

Nu när jag fått smälta det hela lite, så känns det lite tungt och stort, det här med operation och så. Jag är ju som sagt opererad många gånger förut, på många ollika ställen på kroppen, men det har ändå varit på "säkra" ställen. Knäna, handleden, axeln, munnen, magen. Men nu. Det känns konstigt att de ska gräva i min hals. Vet inte varför det känns så, men det känns lite olustigt.

Sen är jag nervös över att inte få tillräckligt med smärtlindring. Jag har ju ätit morfinpreparat i många år, och tyvärr blir man lite resistent mot dom till slut. Det krävs ganska stora doser för att det ska hjälpa på mej, och det har många sköterskor väldigt svårt att förstå. Läkare också. Sist fick de kalla på min smärtläkare som fick gå ifrån sina andra patienter för att komma till avdelningen där jag låg. Bara för att tala om för dom att lyssna på mej och att jag inte ljög. Varför blir man inte trodd? Alla kanske är knarkare som opereras? Nä, känner att det kommer komma många tankar om detta framöver här på bloggen.

Så om ni tycker det börjar bli tråkigt får ni ta en paus från min blogg!!   


För att ta något kul, jag var ute och gick en sväng idag med båda barnen, dottern har ju påsklov, och tog så himla goa kort på Lillen!!! Han fick en tussilago att hålla i eftersom han egentligen inte alls ville åka vagn just då och fångade honom så himla bra med mobikameran. Med syrran i bakgrunden. Måste lägga ut det kortet sen!!

Kram på er!

 
 
Ingen bild

Ann

8 april 2010 17:29

Det kommer att gå så bra så. Jag har ju själv gjort en sån operation och det funkar bättre än vad man tror. Man får ont i halsen några dagar sen släpper det. Och det skönaste av allt .. smärtan ner i armen försvinner direkt. Det som kan vara jobbigt är nackkragen man ska gå med men det kommer att gå så bra så.
Ja bilden på ungarna var härlig. Klart att man måste testa om det är gott.
Kram på dej och krama om de andra också.

 
Maddo

Maddo

9 april 2010 11:01

Men herregud kvinna! När ska du inse att du inte klagar?! Klart som korvspad att du är orolig, det hade jag också v arit. Du skulle hört mig när jag skulle operera ögat i somras. Hujja. Ändå visste jag att det var ett enkelt ingrepp.

KRAMAR!!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Anna

Anna

9 april 2010 12:55

Tack hörni. Jag vet att jag tycker att jag klagar, mest för att jag är så rädd för att bli sedd som en som klagar... Jag har trots allt en väldigt hög smärttröskel, så när jag väl säger nåt blir det ganska,,,,stort.... ;)

http://kavril.bloggplatsen.se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards