Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Jobbig natt

Av Kavril - 28 september 2010 07:58

Ja natten har varit riktigt jobbig. 

Ont. Jätteont...  

Och jag skrev ett långt inlägg som bara försvann.   


Stör mej på att jag har haft så roligt på bilträffarna.

Stör mej på han kör bort mej.

Utfrysning.

Vuxna människor....

Vad säger man till sin tonåriga dotter som blir mobbad i skolan om detta? Vi vuxna är inte ett dugg bättre? Hur kul är det? Hur ska jag stötta henne nu? När hon ser mej ge upp. Jag kan ju undvika honom, hon kan ju inte undvika sina... Synd att en person har sådan makt. 

 
 
Ingen bild

Liselott

28 september 2010 08:50

Hallå!! När spriten går in går vettet ut....ett tips kan vara att spela in personen när han skriker gormar och står i! Sedan spela upp det för honom i nyktert tillstånd för annars förnekar han säkert. Hålla sig så långt bort ifrån honom går ju också, berätta för de man litar på att man känner sig mobbad/utfryst av honom så man kan få lite uppbackning när orden över radion kommer....det är så svårt och gör så ont =( en period på min arbetsplats blev jag också mobbad av en kollega som var avundsjuk på min familj/umgänge/träning/kunskap. Hon var också en stark personlighet och bara några få vågade stå upp på mig även om de andra i efterhand kom och sa tröstande ord. Att ge upp tycker jag det är om du/ni slutar i klubben som ger er alla så mycket glädje, låt honom inte ta bort det från er. Då har han ju vunnit!!! Hemska tanke....STYRKEKRAMAR Liselott

Kavril

28 september 2010 09:24

Ja det är så svårt!! De var ju några stycken och då är det svårt att stå upp mot dem. Jag får ta mej en ordentlig funderare på hur jag ska göra. Enklast är ju att fly, som han vill. Men jag får se hur mycket styrka jag kan uppbåda!:) Kram och tack för styrkan från dej.

 
Ingen bild

Liselott

28 september 2010 14:08

Hej igen glömde ju skriva allt....inspelning finns på det flesta mobiltelefoner! Jag har själv provat vid ett tillfälle och personen i fråga fick sig en tankeställare. För i nyktert tillstånd förnekade han alltid det som hade hänt med att jag bara förstorade upp allt och vågade aldrig ta disskutionen. Du som är så duktig på att skriva och förmedla känslor kunde ju också skriva ett brev till personen om hur du känner. Vad än du bestämmer dig för så kommer det bli rätt, man ska gå på sin "magkänsla" vad som är värt att kämpa för här i livet

Kavril

28 september 2010 14:14

Bra sagt. Jag brukar gå på magkänsla och nu tror jag att jag vet vad den säger. Kanske.... :-/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards