Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Man kan ju reta sej på mindre....

Av Kavril - 23 september 2010 22:14

Jag läste just en blogg som innehöll så otroligt många stavfel!!!   Visst kan man skriva fel när man sitter och skriver fort på sin blogg, men faktum är att det blir rödmarkerat när det är fel, och sedan borde man vilja skriva rätt tycker jag. Eller är det bara jag? Jag är väldigt  noga med mitt språkbruk, eftersom jag tycker om mitt land och mitt språk. Fast då kanske man får en stämpel på sej... Det verkar inte som om man ens får gilla sitt land. Sorgligt. Suck.


Var på föräldramöte ikväll, på Lillens förskola. Det var ju inte fullt med föräldrar precis, men några var där iallafall. Lite kul, för man kunde se släktskapet med en del. Det var så spot on på en del!!   


Mår fortfarande väldigt dåligt och är så trött. Det känns nästan hur medicinerna kryper ur kroppen. Det är nästan otäckt. Men jag vet ju att det snart går över, fast det är så himla jobbigt just nu. 

Det är ju en del annat som händer, som gör att jag känner sådan press. Inget jag kan skriva om här, men det är jättejobbigt. Jag har ju gjort ett val om hur mycket jag ska dela med mej av mitt liv på bloggen. Så detta kan jag tyvärr bara ge er ett a utan att komma vidare till b....  


Nej, nu sjönk mitt blodtryck igen känner jag. Så har det hållit på i en vecka nu. Det bara rasar och så blir jag svimfärdig. Men det går ju över det också, det vet jag. Men det hjälper ju inte  mej just nu bara. Himla skit.   

 
 
Ingen bild

Liselott

24 september 2010 09:04

Hallå!! Stavfel....själv är jag hopplös på det. Kan helt enkelt inte se när det blir fel och ibland så ivrig att skriva så fingrana inte hinner med! Hoppas den press som ligger och oroar dig snart ordnar upp sig. När jag känner stor oro så brukar jag ställa mig frågan "kan jag påverka" om ja, handla och få "problemet" överstökad även om det gör ont...om nej, tänk igenom "problemet" och sedan "släpp" det för du kan inte påverka eller göra något åt det.
Föräldramöten....barn ett man var med på allt, barn två man kan det och jag tycker inte att det ger speciellt mycket....däremot utvecklingssamtalen då man får reda på utveckling och framsteg/bakslag tycker jag alltid har varit roliga. Ha en bra dag, Liselott

Kavril

26 september 2010 22:06

Du är så himla klok!! :) Tack för alla kloka ord idag också, vad skulle jag göra utan dej? Det blir ju så rätt varje gång, jag ska försöka lära mej att tänka så... Kram!!

 
Katie

Katie

25 september 2010 23:56

Sänder dig kramar!

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Kavril

26 september 2010 22:04

Tack min vän! Kramar tillbaka, en stor en! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards