Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Barn är som modellera.....

Av Kavril - 30 augusti 2010 22:48

Ja, man kan till stor del forma dom som man vill ha dom. Med den begränsningen deras egna personlighet gör såklart. 

Jag tänker på tex att de ska kunna sova, även om det är mycket oväsen. Lillen har fått vänja sej från början vid det, eftersom vi är mycket ute bland folk och rör på oss. Det skulle aldrig funka om han var tvungen att ha det helt tyst omkring sej när han ska sova. 

Här är en bild när han sover gott i vagnen, mitt i skogen, en V8 motor som varvas för fullt precis bredvid och en massa människor som skrikande försöker överrösta bilen. Men han sover han....  

   Det är så det ska va tycker jag, även om de givetvis ska få lugn och ro på natten såklart. Men kvällen ska inte behöva vara ett evigt smygande,avstängda telefonsignaler och viskande till varandra, som jag vet en del som gör....


Har iallafall plockat en massa svamp idag, på mitt hemliga ställe.   Så där en tio kilo fick jag ihop. Det är så otroligt kul att vara i skogen och plocka svamp, helst när man hittar så mycket!!! Tyvärr får jag extremt ont, men det är det värt....

 
 
Ingen bild

Liselottll

31 augusti 2010 10:11

Hallå! 10 liter så mycket svamp har jag aldrig fått ihop....här brukar det bli till en omelett eller svampmacka. Men så bor jag ju mitt i stan också, så de få skogsvägar/stigar jag kan delar jag nog med många. Fast lite tur är det för jag hade aldrig orka renas så mycket ;) tuff bild på den "lilla" jeepen ;) tycker det är ett bra motto du skrev på fb trevliga, glada och tokiga bättre blandning finns inte!! Ha en bra dag, Liselott

Kavril

31 augusti 2010 23:10

Ha ha, jag har såna underbara svampställen så du kan inte ana!! Du skulle se dom, otroligt! Ska försöka komma ihåg kameran nästa gång så du får se!!
Ja, människorna i bilklubben är bara så himla bra!! Vi är lite tokiga och har väldigt väldigt kul!!! Ha ha, kram på dej. (Nu är det snart dags för resa ju, eller snart och snart, men ganska snart,;) nervös? )

 
Ingen bild

Liselottll

1 september 2010 08:50

Hallå! Först blir det en vecka till Side i Turkiet med sambo och dotter, sedan läkarbesök, sedan vintersol...för att inte känna mig stressad och nervös över saker jag inte kan styra över hjälper det mig att lägga upp saker i datumordning och bara fokusera på det som ligger närmast, så funkar jag. När det närmar sig behöver jag nog lite uppmuntran, ska ta med datan för granne med vintersol ligger mcdonalds och de säger att det är fri surfzoon där så jag hoppas på att hålla kontakten med er där hemma genom FB =) om jag nu fattar hur det går till men familjen ska öva mig i Turkiet är inte värdens bästa på IT. Ta med kameran nästa gång så får jag iallafall se på bild hur svampmarken ser ut!! Ha det gott, Liselott

Kavril

1 september 2010 21:52

Ja!! Se till att dom lär dej så du kan skvallra om dina bravader utomlands!!! :) Jag ska försöka komma ihåg kameran nästa svamppromenad, men nu vet vi ju hur det är med minnet här... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards