Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Stress, stress och stress....

Av Kavril - 4 augusti 2010 00:30

HATA!!!!!


Kroppen värker, har tandvärk och så ska jag behöva stressa också...... Morr...

Ska iväg med husvagnen,  och det är ju mysigt och så, men det är så mycket att göra och komma ihåg att jag blir alldeles galen! Bära saker fram och tillbaka är ju verkligen det bästa för mej också... Men jag gör det ju. Varje gång. För jag gillar ju att vara ute med vagnen ju... 

Men nu hjälper inte tabletterna längre. Jag skulle behöva sänka dosen för kroppen mår inte bra, men jag skulle behöva höja dosen, för kroppen mår inte bra... Fattar ni? Dessa värktabletter.... Suck och så gör jag för många punkter när jag skriver.... Det betyder tänker efter ungefär...... Nä, nu igen.... ;) 


Nä, nu är klockan 00.40, jag ska gå upp senast sju imorgon, det tar ca två timmar att hitta en ställning som är så skön att jag kan somna, jag vaknar efter en till två timmar och måste då resa på mej och sträcka på mej, lägga mej igen för att försöka sova en stund till.... Hmmm, ska nog släcka ner och försöka lägga mej en stund iaf...   


Tack för alla härliga kommentarer, de värmer så gott så gott!!!!   

 
 
Ingen bild

Liselottl

4 augusti 2010 10:08

Hallå! I mitt "friska" liv var jag enormt stresstålig och presterade nästan bäst då =) nu går det inte alls kroppen skriker och jag fixar det inte längre =( bra eller dåligt!? Jag tror det är kroppens sätt att säga nu räcker det med stress för dig =S Husvagnsliv har vi också levt i 18 år både om sommrar och vintrar. Två år efter jag blev sjuk sålde vi, det funka inte längre enorm värk och för litet utrymme sa kroppen + att jag blev påminda av allt jag gjort som frisk och det gjorde mig deppig. Nu försöker vi hitta nya saker som passar oss båda och som vi båda blir glada åt tex vandra som vi gjort för första gången i år. Vi har upplevt sälefjällen som vi så många år har åkt skidor i, som jag inte längre kan. Men en långsam vandring fixade jag!! Vilken härlig kick det blev på alla plan. Den torra och varma fjäll luften gjorde underverk på lederna =) just då. Här och nu på fuktiga västkusten med många väderomslag som jag bor på börjar det om igen...men det kommer nya dagar med nya möjligheter och äventyr, TÅLAMOD som min läkare/kurator/sköterska/sjukgymnast säger till mig. Hoppas eran husvagnstripp blir underbar när ni kommit iväg =) Ha det gott, Liselott

 
Katie

Katie

7 augusti 2010 22:00

Stressa inte för mkt

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards