Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Tankar, funderingar och lagen om värsta smärtan....

Av Kavril - 15 juni 2010 23:33

Jag brukar säga att man inte får mer smärta än man klarar av och det står jag för. Det som inte dödar dej gör att du växer som människa. Ja, sånt där som man säger... Men emellanåt är jag faktiskt väldigt väldigt trött på det här med att ha ont. Hela tiden. Dygnet runt. Varje minut. Vansinnigt trött faktiskt.

Men får jag bara tänka över saken lite och fundera lite på hur det fungerar så brukar jag ganska snart kunna se det där goda igen. 


För det går inte göra något åt det. Så är det bara. Det är när jag kommer på det igen som det ljusnar för mej. Det är då jag ser det där underbara med allt igen!! Ett leende från någon man älskar. Ett telefonsamtal från någon som bryr sej. Ett nytt uttryck från sin lilla ett och ett halvt åring. En kram från sin 13 åring. 


Då kan jag stå ut en dag till med den där smärtan som finns där. Hela tiden. Dygnet runt. Varje minut. 


Men jag måste berätta något ganska kul nu! Jo, jag skriver på tangentbordet som sekreterare gör, ganska fort alltså. Felet är att min vänstra tumme som är helt stelopererad hela tiden gör saker som jag inte har tänkt mej!! *asg* Plötsligt har jag skrivit något jag inte alls tänkt att skriva... Det kan ibland bli väldigt roligt...  


Nej, jag har inte sovit något att tala om de senaste fem nätterna så nu ska jag försöka varva ner en stund. Kanske få ihop ett par timmar inatt iallfall. I förmiddags skrämde jag mej själv lite när jag satt rätt upp och ner och bara somnade i stolen ute i trädgården.... Inte bra och tur att dottern hade ögonen på Lillen. 

Hm, det som inte dödar mej gör mej starkare var det.  

 
 
Maddo

Maddo

16 juni 2010 08:25

Usch, så läskigt att inte få sova ordentligt.

Smärtan är man ju tvungen att uthärda, tyvärr! :(

Hoppas du fått sova lite inatt! Kramar!!!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Caprifool

Caprifool

16 juni 2010 11:55

Men asså, gamla kärringar brukar somna i stolen ;-) Det gör gamla gubbar (läs jag) också. Men trött blir man. Trött, trött, TRÖTT!

http://caprifool.blogspot.com

 
Maddo

Maddo

16 juni 2010 22:47

Hehe, Tessan är supergo :) Hon märker att jag är mer avslappnad nu och då testar hon mer, mummel.. ;)

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards