Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Kavril - 9 juni 2010 23:12

Ja, alltså att kunna se något gott i allt som är ont. Jag tränar och tränar på att göra det, men det är inte lätt...

I min situation måste man kunna göra det har jag kommit på, för när jag inte gjorde det blev jag väldigt nere... Jag har ju till exempel väldigt ont på samma ställe som jag hade innan operationen och det gör mej både konfunderad och väldigt ledsen. Jag opererade mej ju för att slippa att ha ont ju. Jag undrar väldigt vad som är fel och om det går att göra något åt och vad i så fall. 

Sen det här med Lillen... Det gör mej också väldigt konfys och så klart väldigt orolig. Det känns tråkigt att skriva så här om saken, men jag vill inte skriva om några detaljer här med tanke på att det finns läsare som kanske inte har mitt bästa för ögonen, utan snarare kanske tvärtom... 

Men iallafall så är det ganska rörigt här nu. I mitt sinne alltså. Men jag får snart ordning på det igen, det har jag alltid fått hittills.   

  

Sånt här är en del av allt som jag gläds åt varje dag. Mina fina blommor som jag planterade som små plantor för bara några veckor sen. De är nu så här fina med hjälp av lite solsken, lite vatten och en massa syre. Underbart!!


Imorgon kommer mina föräldrar hit för att hjälpa maken med att bygga klart vårt staket. Vi bygger ett jättehögt staket här mot vägen. Dels för insyn och buller ska minska, men mest för att få Nico att sluta jaga bilar och hoppa upp på staketet och förstöra det. Han har förstört två staket nu, han bryter av stolparna och sen hela sektioner av staketet. Allt för att skälla och jaga bilarna som kommer förbi här...

Och ja, vi har försökt det mesta för att få honom att sluta.    Han gör inte ens en ansats att jaga om vi har honom i koppel, och han är alldeles för snabb att få tag på när han håller på att jaga när han är lös, om man ska kunna säga till honom när han jagar. Men nu har vi fått upp en del av staketet och ser redan en förbättring faktiskt. Det ska bli skönt att slippa ha honom att jaga så där, det är jobbigt både för oss och honom.

Jag känner på mej att det kommer bli bra.   

  

Men han är ju söt också, skithunden.....  

Kram på er alla, nu ska jag väl försöka få lite sömn, om det går med denna förb*** smärta som bara brinner hela tiden....

Natti

Ovido - Quiz & Flashcards