Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Sjukhusbesök, PMS, choklad och hjärtesorg...

Av Kavril - 14 juni 2010 21:52

Besöket på sjukhuset med barnet gick över förväntan, han behövde inte sövas, bara lugnande. Men fy vad konstigt det är med ett litet barn på 19 månader som beter sej som om han är full!! Jättetufft för mej som mamma iallafall...  Nu är det bara att vänta på svaret på röntgen då, men jag har förtröstan om att det ska vara bra, hela min själ säger att det är bra! 

  

Lite nostalgi då... Dessa byxor hade syrran när hon var liten minsann. Det skär sej med det röda mot det orangea på tröjan, men det kan man ju gå med hemma tycker jag nog? Mammas lilla pojke som har sovit på sjukhuset idag, så söt så söt...  


Så nu till min PMS... Jag blir konstigt nog lika förvånad varje gång, när jag helt plötsligt blir otroligt hungrig och ständigt sugen på choklad och fikabröd.... Men varför blir jag så förvånad jämnt? Jag vet ju att jag snart får mens då ju.... Suck. Tja. Bara att gå ner till köket och försöka hitta något mer ätbart nu då?   


Nu till min hjärtesorg. Den finns alltid där på något sätt. Den gör sej alltid påmind. Vissa dagar mer än andra. Är jag minsta lilla nere så kommer den upp till ytan. Men jag är duktig på att ta den och trycka ner den under ytan igen. Det tar bara lite längre tid ibland. Just nu är den där och gör sej påmind hela tiden. Jag blir så arg på den. 

Det bästa att göra nu är att ge en massa kärlek till människor omkring mej. Människor som förtjänar det. Igår var jag inne på Maddos blogg och som "tur" är har hon det lite tufft nu, så jag fick tillfälle att ösa ur mitt kärlekskar!! Det finns väl inget bättre än att sprida en massa kärlek. Jag mår då bra utav det iallafall.

Kram på er! 

 
 
Caprifool

Caprifool

15 juni 2010 14:44

Hmjo.....jag kallar den för "grundsorgen" Det kluriga är att komma underfund med vad den kommer av och när den startade.

http://caprifool.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

15 juni 2010 23:32

Ja, det var ett väldigt bra ord!! Jag har inte kommit på var den kommer ifrån än och när den startade vet jag inte heller. Men den finns där. Alltid. Hm.

 
Maddo

Maddo

16 juni 2010 08:30

Hehe, tur att min jobbiga period är bra för någon ;) hihi.

Vad är det som händer med lillen egentligen?

Haha, jag blir också förvånad en gång i månaden! ;)Känner igen det väldigt mkt :)

Kramar i massor!!!

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards