Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Bara jag och barnen idag då

Av Kavril - 12 juni 2010 23:24

Ja gubben han har varit på sånt där teambuilding hela dagen, med sitt jobb. Med andra ord, äta, dricka och umgås.  

Så jag har varit helt i min dotters händer hela dagen. Hon är väldigt ansvarsfull måste jag säga. Hon har varit mina händer hela dagen och hjälpt till med sin bror på bästa sätt! Det känns så bra att ha en sådan dotter. Hon vet ju inget annat än att ha en sjuk mamma och hon tar det väldigt bra tycker jag. Jag försöker ju göra så att det är så enkelt som möjligt för henne, så det inte blir för tufft och jag tror jag lyckas ganska bra faktiskt.

Gubben kom ju inte hem förrän närmare halv elva, så det var en heldag för honom det!!

Vi har varit  ute i två omgångar idag, vi hann med en gång utan regn på förmiddagen, men då höll vi på att blåsa bort istället!!  

Sen gick vi ut i regnet på kvällen, för jag insåg att Lillen  inte har varit ute med full  mundering i spöregn och bara fått skvätta ohämmat!! Så det gjorde vi och han hade väldigt roligt kan jag tala om, jag fick många skratt när jag såg hans miner. Han var bara helt enkelt överlycklig!!

Men vi får väl hoppas att vi får några fler fina dagar snart va?

Typ sådana här, bilden är tagen för någon vecka sedan. Härligt.

  

Gandalph som går omkring med sin vattenskål, inte för att han är törstig utan för att han  är i full färd att tugga sönder den.... Han gillar att tugga sönder allt som är i plast till munnen blöder... Tokstolle!

 
 
Maddo

Maddo

14 juni 2010 06:38

God morgon! Dina hundar har roliga saker för sig du! ;) På tal om hundar så såg Tessan en Rottweiler igår, redan när jag såg flexikoppel anade jag odåd. När ägaren dessutom låter hunden planera promenaden visste jag att det var kört för vi var tvugna att gå förbi hunden för att komma hem. Tessan ogillar starkt Rottisar. Till mattes förtvivlan, de är ju så förbannat söta! Med rätt ägare dvs.

Vad skönt att du har så bra kommunikation i din familj. Själv vet jag inte om jag vill ha kvar kontakten med min mamma, den känns tvungen, pressad och jobbig. Det gör ju inte saken bättre att hennes sämre hälft finns..

I min släkt har de flesta skaffat barn tidigt så jag är udda som inte har det. Min tre år äldre kusin har inte heller skaffat barn, men han är ju kille! ;) Har du bra kontakt med din släkt?

På bilden med Tessan och Diesel så är vi på väg ut och att vänta på sånt när matte ska ta kort tycker Tessan bara är löjligt! ;)

Jag känner mig fysiskt och mentalt utmattad just nu. Men det är så skönt att ha underbara bloggisar som du i dessa lägen! När man kommer in på bloggen och känner sig som jag, och får underbara kommentarer som dina. Det värmer!

Kramar i massor!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Ingen bild

Anna

14 juni 2010 22:11

Det känns bara jätteskönt i min själ att få ösa lite kärlek över dej, det förtjänar du verkligen!! Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards