Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Blir inte så långt inlägg idag

Av Kavril - 4 juni 2010 22:10

Jag har precis börjat komma igång med min nya dator som jag har fått för att jag slutat röka!! Jag känner mej väldligt gammaldags med för mejär en laptop väldigt modernt och något jag nästan inte sett, hur konstigt det än låter...  Och det är ju verkligen inte som att sitta vid en stationär dator precis! Sen bara tanken på att man kan ta med den här överallt känns jättehäftigt. Men guuud vad jag käner mej nördig nu.....   

Jag har iallafall väntat sedan 12 maj på denna dator så nu känner jag mej som om det vore julafton!! Det har strulat med denna leverans så till den milda grad att jag knappt vill prata om det, jag blir så himla arg! Men men, nu är den här och jag röker fortfarande inte och har inte tänkat att börja igen faktiskt.    Var på stan (Motala) idag en liten sväng och gick förbi en hel drös med uteserveringar där det röktes väldigt friskt, men jag kände inte något sug alls faktiskt. Jag tänker emellanåt på hur enkelt det faktiskt har varit. Det känns nästan snöpligt. Varför slutade jag inte tidigare när det nu var så enkelt? Men det är nog inte riktigt så enkelt faktiskt, det passade nog in väldigt bra i mitt liv just nu bara, och så hade jag bestämt mej för min skull, inte för någon annans skull.

Men nej, nu ska jag fortsätta kola på Mumien tre, som de andra kollar på. (Kan inte riktigt fatta att jag sitter i soffan och surfar...)   

 
 
Maddo

Maddo

5 juni 2010 09:23

Hehe, bärbar är användbart. Tänk bara på den stackars fläkten och att helst inte ha den i sängen, soffan, knät utan en laptopbräda. Jag köpte en bräda på ikea (den har en kudde under så den står stabilt) Tänkte skicka en länk från ikea men hittar inte just den på hemsidan.. :S Fanns någon annan variant däremot som inte såg lika skön ut. Måste undersöka detta! :)

Jag går mycket på känsla med Tessan och kände att jag behövde kolla munnen, där var ett litet hål utan tand =) Nu kallar jag henne tandlös.. :P Det har läkt jättefint, hålet krymper snabbt :)

Jaa, visst är det skrämmande att man sårar utan att veta? Men jag tror alla är såna för personen har ju sårat mig också och verkade förvånad när jag nämnde det..

Tur vi har hundarna som får oss att tänka på oss själva! Vad hade vi gjort utan dem? Gått in i väggen tror jag allt!

Kramar i mängder!

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards