Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Kavril - 9 maj 2011 23:05

Vilket väder det varit idag!! 

Jag brukar inte skriva om just det, bara för att alla andra gör det, men det är skönt att värmen kommit åter!! 


Idag har jag inte gjort ett enda dugg här hemma. Kroppen sa åt mej att soffan var en bra grej idag, så jag lyssnade, och lydde.  


Men jag var på Bvc med Lillen iaf, och allt var bra, förutom att han är onormalt överrörlig då, men det utreds ju på annat håll, som tur är.

Fick en läkartid för att få intyg om hans laktosintolerans, så hans förskola kan börja ge honom rätt kost, så han slipper ha ont i magen hela veckorna.   Konstigt att de kräver det direkt, och inte ger honom rätt kost när man säger till. En så enkel och vanlig sak. Likadant med han allergi mot många röda frukter, grönsaker och bär.  Han få iofs "bara" prickar i ansiktet, men emellanåt kliar de väldigt, och det tycker jag man kan bespara en så liten, inte sant?


Han har annars varit en blandning av gullunge och satunge idag...   Dessa trotsutbrott alltså.... Vi var hos en kompis och tog en fika på vägen hem från Bvc, och hon fick se han värsta och bästa sida, om vartannat!!!   Uj uj vilket humör han har, och inget tålamod överhuvudtaget.  

Tur att det lugnar ner sej så småningom. Förhoppningsvis. 

      Mammas älskling. Har jag sagt det förut tro?   

Av Kavril - 9 maj 2011 00:57

Ja idag var det fullt upp med dotterns födelsedag.   

14 år sedan  jag låg nyförlöst med lilla tjejen på magen.  

Tre veckor för tidigt och bara 2800 gram. Men frisk och kry och hungrig, så där som bebisar ska vara.  Jag minns hur det kändes att föda henne. Hur det var innan amningen kom igång. Dolly Parton släng dej i väggen säger jag bara!!!  


Kära nån, redan 14!! Svårt att fatta. Sen ser hon ju ut att vara 16-17, men hon kommer ju alltid vara min lilla tjeja ju!!!

Dagen till ära blev jag olaglig för några minuter.   Hon fick köra min LR ett par hundra meter, som en liten present, hon har tjatat så länge!!!   Hon sken som en sol, hon körde bra, inget hände, vi var på en liten grusväg, men ändå var jag ju olaglig....   Vad gör man inte för sina barn va?


Helgen har ju varit fulländad i många bemärkelser. Träffat hela släkten,(på min sida) och då även min stora son, som jag träffar alldeles för sällan.    

Idag var ju makens sida här och firade dottern, så det kan ju inte bli bättre!!

Sedan att vädret varit härligt gör ju inget. Eller hur?


Tagit lite kort som jag tänkte dela med mej av, men har inte orkat ladda över bilderna till datorn än. Det kommer väl.   Är lite dåligt med ork nu bara. 


Ha nu en fin ny vecka, vädret ska ju tydligen bli sommarlikt igen, så det är bara att njuta till fullo!!!!     

Ovido - Quiz & Flashcards