Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Mmmmm

Av Kavril - 9 maj 2011 23:05

Vilket väder det varit idag!! 

Jag brukar inte skriva om just det, bara för att alla andra gör det, men det är skönt att värmen kommit åter!! 


Idag har jag inte gjort ett enda dugg här hemma. Kroppen sa åt mej att soffan var en bra grej idag, så jag lyssnade, och lydde.  


Men jag var på Bvc med Lillen iaf, och allt var bra, förutom att han är onormalt överrörlig då, men det utreds ju på annat håll, som tur är.

Fick en läkartid för att få intyg om hans laktosintolerans, så hans förskola kan börja ge honom rätt kost, så han slipper ha ont i magen hela veckorna.   Konstigt att de kräver det direkt, och inte ger honom rätt kost när man säger till. En så enkel och vanlig sak. Likadant med han allergi mot många röda frukter, grönsaker och bär.  Han få iofs "bara" prickar i ansiktet, men emellanåt kliar de väldigt, och det tycker jag man kan bespara en så liten, inte sant?


Han har annars varit en blandning av gullunge och satunge idag...   Dessa trotsutbrott alltså.... Vi var hos en kompis och tog en fika på vägen hem från Bvc, och hon fick se han värsta och bästa sida, om vartannat!!!   Uj uj vilket humör han har, och inget tålamod överhuvudtaget.  

Tur att det lugnar ner sej så småningom. Förhoppningsvis. 

      Mammas älskling. Har jag sagt det förut tro?   

 
 
Maddo

Maddo

10 maj 2011 17:25

Haha, barn är underbara! :) Bra att du lyssnade på dig själv! Och varför inte säga att vädret är positivt? Du säger ju positiva saker om snön, varför inte om alla årstiderna? =)

KRAMAR!!

http://blogg.dreammaddo.se

Kavril

11 maj 2011 22:48

Det har du ju alldeles rätt i, men det känns som en klyscha att prata om vädret, och jag vill inte vara klyschig. :)
Ja barnen ger en både en massa glädje och en massa slita i håret!!! :-D
Kramar!!

 
sus

sus

11 maj 2011 11:24

Visst då..de här vädret var efterlängtat :) Jag ler igenkännande åt trots utbrotten :) Haha..Ja där kan det svänga fort alltid ;) Upp som en sol å ner som en pannkaka..Inte lätt å hänga me alla ggr inte *ler. kram

http://dusisus.bloggplatsen.se

Kavril

11 maj 2011 22:47

*skrattar*
Ja du, precis så är det, upp och ner.... ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards