Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under februari 2011

Av Kavril - 10 februari 2011 15:30

Ja, alla har vi väl gammal skit som man ältar fram och tillbaka. Folk man är osams med eller inte är överens med. 

Jag får hela tiden små hintar om att man inte ska hålla på så. Livet är för kort. Livet är för värdefullt. Den man är osams med kan dö imorgon. Kan man då stå för det man sa, det sista man gjorde? 

Man måste tänka efter. Försöka göra rätt. Så gott man kan. 

Min cancersjuka vän är nu sämre. Det får en att tycka att små skitsaker är just det. Små skitsaker. Carpe diem...


Nu till lite bilder. 

Så här såg det ut igår när jag var ute med Lillen i trädgården.

     

   Kolla vad fåglarna vänder till under fågelbordet!!  

Så här såg vi ut efter dagens korta promenad.

     

Brukar inte lägga ut bilder på min fula nuna här, men jag bjuder på den här!!   

Det var ingen bra dag för glasögon kan jag tala om!!! 

Av Kavril - 8 februari 2011 22:18

Ja, den började ju som jag hade tänkt mej. Besök hos min psykoteapeut. Skönt att få prata av sej lite. Hon är ju så skön!!   


Men sen blev det överraskningar!!

Den ena är ju bara bra. Min katt, den långhåriga underbara gosiga jag har, som bara blir påflugen av min gammelkatt har fått ett nytt hem!! Det känns så himla bra!!! Faktiskt!! Det hemmet är det bästa för honom. Där får han vara inne och få en massa gos och kärlek, precis som han vill ha det. 

Men det är ju tomt att gå ut nu. Han brukade alltid vara ivägen när man gick ut. Sprang runt fötterna och jamade och gosade. Men nu. Tomt.

Tur att han har fått ett underbart hem, och nära också, så jag kan åka och hälsa på.   

Nu kan mina gammelkatter få bli äldre ifred. De är ju båda elva år i år, så de är ju inga ungdomar längre. Slutet gott, allting gott.   


Men sen hände det som inte får hända. Lillen "kände" på spisplattan med hela handen.... Stackars mamas lille kille!! Vi fick honom att somna till slut, men morgondagen blir nog inte så kul... Jag hade tänkt öppna förskolan, men det blir det inget av nu. Kankse VC istället, om det blir stora blåsor. Usch vad det gör ont i hjärtat det sådant händer. En olycka händer ju, men ändå... Mammas lille älskling...


Jag kom inte in på FB heller förresten. Får försöka senare. 


Snart sovdags. Ha en fin dag imorgon alla!!!  

Av Kavril - 7 februari 2011 22:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 7 februari 2011 17:24

Nej, ingen datortid alls faktiskt.

Efter jag kom hem från loppisen somnade jag som en gris och sov i över en timma!! Helt, totalt slut!!  

Skulle åkt och firat Lillens kusin som fyllde ett, men det klarade jag inte av. Och jag vågade säga det också!!! Jag brukar annars bita ihop och åka ändå, men jag har lärt mej nu att säga ifrån.   


Idag har jag varit hemifrån och varit lite social en stund, det var så trevligt!! Det är skönt att träffa lite folk ibland. 


Nu blir det att surfa lite, spela lite Evony en liten stund. Tyvärr har jag så ont, så det blir inte mycket, men lite....  


Sen blir det kolbullar till middag. God och billig mat. 

Av Kavril - 5 februari 2011 21:09

   Isdubbarna fick jobba kan jag tala om!!! När ska det försvinna tro? Fast det regnade idag ser det likadant ut. 

   Så här mycket snö ligger det på en sträcka på ca 300 meter, där jag måste gå för att ta mej ut till min (isiga) skog. 20 cm snö med isskorpa på...   

Men solen sken igår iaf!!  

Av Kavril - 5 februari 2011 20:59

Både jag och gubben har mått dåligt idag, vi håller nog på att åka på något. Det är ju typiskt eftersom jag ska stå på Cupolen i Linköping hela dagen imorgon och sälja saker på Loppis. Åka kvart i sju på morgonen, allt uppackat till nio när det öppnar och sen får vi inte packa ihop förrän klockan tre. 

Jag hoppas verkligen vi säljer bra, för vi behöver verkligen pengarna!! 


Hade fint besök idag också minsann.    Trevligt att ta en skön promenad i spöregnet med en skön människa, kan det bli bättre!! Kram på dej!!!  


Men men, Lillen verkar inte vilja sova än på ett tag, han sov länge vid middagen. Trött stackaren. 


Allt är iaf packat i bilen till imorgon, och pastasalladen klar, så vi har något att äta. Vitlöksbröd till frukost för mej och vanlig baguette till dottern. Vilken tur att hon följer med, hon när en klippa hon!!   


Nej, nu försöka ladda inför imorgon med lite Cirkus Möller.

Ha en fin söndag imorgon alla.

Av Kavril - 4 februari 2011 22:51

Några glas vin, väldigt mycket smärta, men ändå en väldigt fin fredag!!!  


Hörs imorgon, för nu är jag verkligen jättetrött och tänkte ta en tidig kväll, fast det är fredag!!!  


    

Av Kavril - 4 februari 2011 00:08

Ja, nu har klockan blivit över tolv igen.

Knaprat friskt på mina morfintabletter, så snart är det dags för sängen!  


Det har varit lite mycket idag igen. Jag och dottern ska på loppis på söndag, i Linköping, och det var mer jobb att göra innan än jag trodde. 

Märka alla bebiskläder med pris, och allt annat också för den delen.

Bestämma med tårar i ögonvrån vad jag ska sälja och vad jag ska behålla... De små söta gulliga bebiskläderna som Lillen hade.... Nä, minnena bara sköljde över mej!!   Mammas lille älskling. 

Hittade kläder både från min stora pojke och dottern också, men dom sparar jag faktiskt. Grabben fyller ju 19 i år och dottern 14, så deras barnkläder är kul att spara. Och sen erkänner jag att en hel del av Lillens kläder också blev kvar...   

Minnen....     


Nej, nu ska jag nog snart försöka sova. Jag känner så väl när det är dags. Ingen idè att lägga sej innan det lagt sej med smärtorna. 


Ha en fin fredagmorgon om några timmar!!!   


    

Ovido - Quiz & Flashcards