Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Kavril - 24 februari 2011 23:29

Tänk vad de sitter ihop va!!

Nu när jag mår så dåligt, kommer ju en förkylning som ett brev på posten!!!  

Jag kan ju aldrig bara få en förkylning heller, utan det blir bihåleinflammation, lunginflammation eller halsfluss. Jag har känt av allt det, så jag bara väntar på vilket det blir nu.   


Men det är ju något som är onödigt att fundera mycket över, för det blir ju som det blir!!  Får dricka mycket grönt the med aloe vera (som jag hittade på hälsokost, super gott och nyttigt) och ta en stor sked honung i, så kanske jag kan mota Olle i grind! Dubbla min aloe vera dryck också. Dyrt blir det, men det är det värt!  


Hämtade iallafall lite kraft i skogen idag. Solen sken så otroligt vackert mellan träden, på den gnistrande snön. Det var så vackert och jag fullständigt sög i mej styrka!! 

Jag behöver all styrka jag kan uppbåda nu, så jag kan stå emot mobbing och skitsnack. Jag kör på!!!  


Vill tacka mina vänner, mina riktiga vänner, för att ni finns!! 

Ni är oumbärliga, och vi människor är nog dåliga på att visa uppskattning ibland tror jag. 

Men, ni är bäst helt enkelt!!!

Hoppas ni vet vilka jag menar, jag lägger inte ut några namn här, det gör jag ju aldrig.   


Kram!!    

Av Kavril - 24 februari 2011 21:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 24 februari 2011 14:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kavril - 24 februari 2011 13:11

Hittade ett så himla bra ordspråk i Corren härom dagen.

Den finns sådana människor och jag känner en eller två...


Låten jag la in igår hoppas jag ni har lyssnat på, den är så himla fin!! Om ni k an engelska ska ni lyssna på texten.

Musik betyder väldigt mycket för mej. Den hjälper mej att vara glad, att gråta, att vara arg och att försonas med den situation som råder. 

I will survive, living in a world without you. Jag kommer att överleva i en värld utan dej. En del band har verkligen texter med mening..

Jag har sjungit så länge jag kommer ihåg. Utan att skryta så har jag faktiskt en fin sångröst. Det är ju någon nu som inte riktigt tror på det och inte vill att jag sjunger vid ett tillfälle. Den här människan har aldrig hört mej sjunga, så jag vet inte vad den åsikten baseras på riktigt, men åsikten finns där.


Just nu är det mycket som rör sej i mitt huvud. 

Sorg över en människa som fick sluta sina dagar alldeles för tidigt. Sorg över de underbara människor hon lämnar efter sej, det är så svårt att förstå vad de går igenom. Jag försöker så gott jag kan att vara där för min vän. 


Sedan fick jag ett mail igår som var så elakt att jag baxnade. Vissa saker säger man inte till andra helt enkelt. Vissa saker beskyller man inte andra för helt enkelt. Visst förstår jag att mailet var till för att göra mej ledsen och upprörd, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte påverkade mej. 

Det hela påminner mej om när jag var mobbad i skolan. Det ligger ungefär på den nivån. 

Sedan är det självklart svårt att tolka ett mail på rätt sätt, det har ju inga nyanser. Nog för det både var understuket och stora bokstäver, men det är ändå ganska onyaniserat med text. 


Jag börjar fundera på att ändra på vissa saker nu. Drastiskt alltså. Återkommer om det. 


Som ni ser har jag bytt ut toppbilden.   Krusbären från busken utanför vårt förråd som jag fotade förra året var ju fina, men nu la jag ut N som med stor förväntan väntar på att man ska sparka bollen!!   Hoppas ni får lite sommarvibbar!!!  

Av Kavril - 24 februari 2011 09:29

...att köra till dagis snart.

Sovit jätteilla inatt.

Fick en hög med skit igår.

Cyberskit.

Trist. 

Vissa saker oförlåtliga.


Men men, livet går vidare, carpe diem.  

Ovido - Quiz & Flashcards