Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Kavril - 10 februari 2011 23:41

Kan inte fatta att han redan är åtta år!! Denna underbara hund, som har varit en sådan utmaning!!  Han var riktigt tuff som tonåring och riktigt svår som medelålders.   

   Bilden tagen av min härliga väninna Maggan!! Tack min vän!!!


Nu äntligen börjar han lugna ner sej och börjar nästan bli gammal, hemska tanke. Jag hoppas allt går bra och att han lever till han blir femton eller så. Han har inte varit sjuk en enda dag av sitt liv, förutom rävskabb som han fick när skabbrävarna gick i vår trädgård. 

Ja, han är fortfarande en utmaning, men helt underbar med Lillen och har ett stort tålamod!! Det trodde jag inte när han han var så där ett, två år.   


Ja, det är ju bara att acceptera att hundarna inte lever lika länge som en annan, så man får ta vara på varje dag. 


Jag tänker mycket på det. Att ta vara på dagarna. Man vet ju inte hur många man har. 

Tänkvärt kanske?

Av Kavril - 10 februari 2011 15:30

Ja, alla har vi väl gammal skit som man ältar fram och tillbaka. Folk man är osams med eller inte är överens med. 

Jag får hela tiden små hintar om att man inte ska hålla på så. Livet är för kort. Livet är för värdefullt. Den man är osams med kan dö imorgon. Kan man då stå för det man sa, det sista man gjorde? 

Man måste tänka efter. Försöka göra rätt. Så gott man kan. 

Min cancersjuka vän är nu sämre. Det får en att tycka att små skitsaker är just det. Små skitsaker. Carpe diem...


Nu till lite bilder. 

Så här såg det ut igår när jag var ute med Lillen i trädgården.

     

   Kolla vad fåglarna vänder till under fågelbordet!!  

Så här såg vi ut efter dagens korta promenad.

     

Brukar inte lägga ut bilder på min fula nuna här, men jag bjuder på den här!!   

Det var ingen bra dag för glasögon kan jag tala om!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards