Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Det där med att älta gammal skit....

Av Kavril - 10 februari 2011 15:30

Ja, alla har vi väl gammal skit som man ältar fram och tillbaka. Folk man är osams med eller inte är överens med. 

Jag får hela tiden små hintar om att man inte ska hålla på så. Livet är för kort. Livet är för värdefullt. Den man är osams med kan dö imorgon. Kan man då stå för det man sa, det sista man gjorde? 

Man måste tänka efter. Försöka göra rätt. Så gott man kan. 

Min cancersjuka vän är nu sämre. Det får en att tycka att små skitsaker är just det. Små skitsaker. Carpe diem...


Nu till lite bilder. 

Så här såg det ut igår när jag var ute med Lillen i trädgården.

     

   Kolla vad fåglarna vänder till under fågelbordet!!  

Så här såg vi ut efter dagens korta promenad.

     

Brukar inte lägga ut bilder på min fula nuna här, men jag bjuder på den här!!   

Det var ingen bra dag för glasögon kan jag tala om!!! 

 
 
Ingen bild

Liselott

10 februari 2011 16:22

Hallå! Fick en försmak av vårkänslor =) jag vill ha mer!! Kroppen VÄRKER/STREJKAR om jag ligger på rygg stilla och inte andas så finns det hopp.......tankarna far runt här också. Hur ska det gå och bli för sjuk får jag ju inte vara länge till säger lagen. Någon ful nuna ser jag inte på bilden utan en snöig å blöt söt kvinna!! Kram på dig

Kavril

10 februari 2011 17:39

Usch ja, jag vet precis vad du menar...
Hoppas du kryar på dej och att våren kommer snart då. ;)

Tack för komplimangen!! Kram!!

 
sus

sus

11 februari 2011 08:48

God morgon :) E nog mänskligt att älta ibland,skulle jag tro..bara man inte fastnar i de så. Riktigt härliga bilder här,dom andas våår :) kram

http://dusisus.bloggplatsen.se.bloggpaltsen.sesen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards