Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Kolla min presentation här till höger.

Av Kavril - 24 februari 2011 13:11

Hittade ett så himla bra ordspråk i Corren härom dagen.

Den finns sådana människor och jag känner en eller två...


Låten jag la in igår hoppas jag ni har lyssnat på, den är så himla fin!! Om ni k an engelska ska ni lyssna på texten.

Musik betyder väldigt mycket för mej. Den hjälper mej att vara glad, att gråta, att vara arg och att försonas med den situation som råder. 

I will survive, living in a world without you. Jag kommer att överleva i en värld utan dej. En del band har verkligen texter med mening..

Jag har sjungit så länge jag kommer ihåg. Utan att skryta så har jag faktiskt en fin sångröst. Det är ju någon nu som inte riktigt tror på det och inte vill att jag sjunger vid ett tillfälle. Den här människan har aldrig hört mej sjunga, så jag vet inte vad den åsikten baseras på riktigt, men åsikten finns där.


Just nu är det mycket som rör sej i mitt huvud. 

Sorg över en människa som fick sluta sina dagar alldeles för tidigt. Sorg över de underbara människor hon lämnar efter sej, det är så svårt att förstå vad de går igenom. Jag försöker så gott jag kan att vara där för min vän. 


Sedan fick jag ett mail igår som var så elakt att jag baxnade. Vissa saker säger man inte till andra helt enkelt. Vissa saker beskyller man inte andra för helt enkelt. Visst förstår jag att mailet var till för att göra mej ledsen och upprörd, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte påverkade mej. 

Det hela påminner mej om när jag var mobbad i skolan. Det ligger ungefär på den nivån. 

Sedan är det självklart svårt att tolka ett mail på rätt sätt, det har ju inga nyanser. Nog för det både var understuket och stora bokstäver, men det är ändå ganska onyaniserat med text. 


Jag börjar fundera på att ändra på vissa saker nu. Drastiskt alltså. Återkommer om det. 


Som ni ser har jag bytt ut toppbilden.   Krusbären från busken utanför vårt förråd som jag fotade förra året var ju fina, men nu la jag ut N som med stor förväntan väntar på att man ska sparka bollen!!   Hoppas ni får lite sommarvibbar!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards