Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg under juli 2010

Av Kavril - 20 juli 2010 23:51

Vet inte om det är jag som hittat på uttrycket, men för mej så betyder det suck stön och tandagnisslan ungefär... 

Jag är så TRÖTT!!!!

Fattar inte vad det är!! Orkar verkligen ingenting, och gör jag mot förmodan något blir jag ännu tröttare fast jag inte trodde det var möjligt!!

Medicinbytet tar musten ur mej den här gången, de andra gångerna var lättare. Nu känner jag verkligen att det är ett narkotiskt preparat jag har gått på.... Det gör jag ju nu också, men inte lika potent. Och alla dessa tabletter jag tar varje dag!!! De får inte plats i doesetten längre... Suck.

Och så har jag fått avboka träffar med kompisar och det är värsta jag vet!!!! Jag gillar att åka hem till människor jag gillar och ta en fika i lugn och ro. Men näää då. Varför skulle jag få göra det?

Tog prover hos läkaren igår, nu väntar jag på svar. Hoppas verkligen mina njurar är okej. Jag har hellre trasiga leder än trasiga organ..... 

Av Kavril - 18 juli 2010 22:14

Imorgon alltså mera prover och lite plåtar på lungorna med mera. Inget fel på dom, görs mest för att dubbelkolla. Hoppas på att det är falsklarm och inte någon fara. Det är ev njurarna det kan vara fel på och dom behöver jag i många år till... Återkommer. 

Av Kavril - 18 juli 2010 02:00

Stressat hela dagen. Först läkarbesök på morgonen, sen åka ganska många mil till släktträff. Mycket trevlig sådan som tog hela dagen i anspråk. Inget sova middag alltså... Så nu sitter jag här, övertrött och sliten... Ska försöka sova snart, klockan är ju över två nu... 

Min största följde med idag!! Lycka!! Kärlek!!   Härligt att få träffa honom lite och kramas.   Mer av den varan tack. 


Maken jobbar natt i veckan, börjar imorgon natt, alltså söndag natt. Så han försöker ju sova så länge han kan på fm. Hoppas han kan det imorgon nu. 


Nä, sovdags. Natti.

Av Kavril - 16 juli 2010 22:06

Ja nu börjar jag bli trött på mej själv och min kropp faktiskt. 

Jag har haft ett problem nu i flera år som är utrett och testat utan att hitta någon lösning på, så jag har haft det och inte tänkt så mycket på det. Inte lidit så mycket av det heller, jag har haft annat att tänka på sas. 

Men nu visar det sej från en annan sida må jag säga! Nya symtom som inte känns bra alls.  Söker på google först och läser 1177 hemsida och får lite kött på benen. Sedan ringer jag till 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och får en jättetrevlig sköterska. Det visar sej att hon tänker på samma sätt som jag och då undrar jag om jag kan vänta till måndag och då ringa min VC. Men nej, imorgon bitti, jourläkaren. 

Om det är det jag tror börjar en ny resa för mej. Som kan sluta lite hur som helst faktiskt. Även illa. Men idag finns ju så bra mediciner och annat att ta till, så jag överlever nog. Men det här "andra" kan vara jättetufft. 

Just nu när det gått upp för mej att jag kan ha en svår sjukdom känner jag bara skräck. Jag tar inte ut något i förskott faktiskt, det brukar jag göra. Men inte nu. 

Får väl se hur det går. 

Av Kavril - 15 juli 2010 23:17

Jo, man kan ju vara ute och plocka smultron i skogen när det är 32 grader varmt i skuggan. Det kallar jag tokigt!!!   

  

Men si det gjorde jag nu i veckan... Drog med mej familjen också, fast dom var inte lika pigga på att göra den saken.... Och hundarna sen!!!  Dom fick vi kyla med vatten när vi kom hem!!! Ibland undrar jag var mitt vett har tagit vägen....  


Annars händer inte mycket här faktiskt. Får finbesök imorgon minsann.    Hon tar med sej kanelbullar, man måste ju utnyttja sina vänner maximalt när man bor som man gör!!! He he he....


Har gjort lite vinster på tradera. Det är faktiskt ganska kul. Men det gäller att kolla priserna så man inte går över det rationella. Vissa saker kan man köpa billigare nya i affären.   

Ska träffa familjen på lördag och lyckades få med min största!! Min äldsta älskade son alltså. Det ska bli underbart, roligt.   

Av Kavril - 15 juli 2010 00:30

Ja det är inte lätt det. Jag och dottern har börjat tänka lite på vikten. Banta är ett ganska laddat ord, men det är väl det vi gör....   

Idag gick vi 6000 steg enligt stegräknaren. Dottern baxnade totalt när jag sa att vi skulle gå så många steg, men hon tyckte inte det var så farligt sen när vi kom hem igen. Det är ju alltid roligare att vara två när man motionerar.   

Sen går vi så långt vi kan på LCHF diet, den bästa enligt mej. Det kan man ju diskutera till döddagar, men vi är ju alla olika som tur är. Det viktigaste är i slutändan att undvika snabba kolhydrater som socker och liknande och äta så rena produkter som möjligt. Utan E-ämnen och annat skit. 

Vi får väl se hur det går. Vi har en del extrakilon både jag och dottern, det vore skönt att bli av med dom. För min del skulle det göra det lättare för mina trasiga leder. 

Som utlovat blev det ett roligare inlägg idag!!  


Gonatt, nu är jag trött, gör ett försök att få sova lite, till barnet vaknar klockan sex...  

Av Kavril - 14 juli 2010 00:47

Ja, nu ska jag byta smärt medicin. Alltid väldigt jobbigt och kämpigt.  Det är ju narkotikaklassat det jag tar nu och jag ska gå ner till en som är lite snällare mot kroppen.   

Men narkotika är ju som det är, det är jobbigt att sluta. Det är fjärde gången jag slutar med dessa tabletter och det har gått bra förut, men det är ju ingen garanti för att det ska gå bra nu.

Men jag har förströstan på att det ska gå bra nu igen. Men jag mår lite skit om jag ska vara ärlig. Och smärtan blir inte mindre. Snarare tvärtom. Men jag hoppas på att det bara är tillfälligt och att det lägger sej snart. 

Man har ju blivit lite av en smärtexpert efter tio år med kronisk smärta, inte för att det är någon merit, men jag känner min kropp ganska väl vid det här laget. 

Ska försöka få sova några timmar inatt, Lillen vaknar klockan sex nu för tiden, han som sov till klockan åtta alldeles nyss...  

Men det ska ju skolas in på dagis snart så det är väl lika  bra att han börjar vakna tidigt redan nu. 


Ska alltså testa att sova snart. Längtar inte till imorgon bitti när kroppen känns som om någon på så där 500 kilo har suttit på mej hela natten. Jätte jätteont! Sen tar det några timmar innan kroppen är tillräckligt uppvärmd för att funka utan smärta. 


Detta inlägg blev visst väldigt negativt. Men jag mår inte så bra. Återkommer med roligare inlägg så snart jag orkar.

Kram alla.

Av Kavril - 13 juli 2010 00:17

Men det är ju nu det börjar bli lite lite svalt i huset. Jag vill inte klaga på värmen, m in kropp mår väldigt bra nu i förhållande till vintern, men det är klart, det är ju lite väl varmt med 33 grader i skuggan kanske....


När vi skulle gå ut ikväll med Lillen för ett sista dopp i hans lilla pool, han var precis genomsvett stackarn, så kollade jag som tur var ner i hundarnas vattenbytta när jag gick förbi för att se att de hade vatten. Det hade dom plus en liten svalunge som låg där i vattnet och darrade. Den hade jag burit på tidigare på dagen eftersom den suttit på gräsmattan och inte kunnat flyga. Ingen jätte bra ide när man har tre hundar.. Och tre katter....

Men men, jag tog upp den ur vattnet och lindade in den i en handduk. Jag lyckades faktiskt rädda livet på den, även om den var väldigt nerkyld och svag först. Helt otroligt givande att rädda livet på ett sånt där litet knytte, jag tycker det är jättekul. Sen i och för sej så tyckte jag väl att Frisse, katten såg misstänkt belåten ut, men det ska jag låta vara  osagt.... Bara att hoppas att den klarat sej. 

Så här söt var den iaf. Kram och god natt.

   Så söt så söt. Hoppas hoppas. :)

Ovido - Quiz & Flashcards