Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Kavril - 19 maj 2010 19:24

Ja det saknar jag nu. Satt och kollade på lite gamla kort, ellerja, gamla och gamla vet jag inte, men kort som ligger på datorn, lite i skymundan så där.   

  Härjedalsfjällen, tyvärr är min hjärna just nu ganska morfinpåverkad, jag minns inte vad den heter, denna vackra fjälltopp. Vi var där för några år sen.

Tyvärr kan vi inte åka till fjällen i år heller, Lillen är för liten. Vi är inte tillräkligt fysiskt hela någon av oss för att bära på honom i fjällen. Men jag ska dit igen. Det lugn och den otroliga känsla man får i denna natur är obetalbar.

Längtar. Hoppas att min trasiga kropp tillåter ett återbesök dit inom rimlig tid.

*Suckar djupt*


Attan vad deppig min blogg börjar bli. Måste skärpa mej.   


Ingen vill väl läsa detta? :)

Av Kavril - 19 maj 2010 16:50

Som rena sommaren!! Tänkte på att det faktiskt inte var alls länge sen det låg snö kvar här ute på gärdet. Och faktum är att Norrland fortfarande har snösmältning. Och här satt vi i kortbyxor och faktiskt blev lite svettiga!! Nu är det sommar snart! Min kropp gillar verkligen sommaren, värme gör gott åt lederna. (Jag ska vara försiktig med ärret, tack för påminnelsen Cissie)


Jag har ju slutat röka, som jag har berättat förut, idag är det 17 dagar. En väninna på öppna förskolan sa med en fnysning, att det var fel av mej att säga att jag har slutat. Det har ju bara gått drygt två veckor.... Men jag håller nog inte med henne om det.... Har jag slutat så har jag slutat..... Visst kan man får återfall, men det har jag inte tänkt att få. Jag har verkligen bestämt mej den här gången. Jag blir inte ens sugen när jag ser andra röka. Men det kan väl ändra sej antar jag. Jag vet inte, jag har aldrig slutat på riktigt förut.


Asch, nu till ämnet jag tänkte skriva om!!!  

Jo, jag skulle ju få en dator om jag slutade röka, så jag fick beställa den förra veckan. (Min man har stor tro på mej, till skillnad på väninnor....  ) Det skulle ta tre arbetsdagar att få datorn. Den beställdes den 12e. Tror ni jag har fått den? Nehej då. Det har ju gått fem arbetsdagar nu, så jag ringde. Då har min beställning "fastnat" i systemet.... Hmpf....Jag som har sett fram emot denna dator så himla mycket!!! Nu får jag vänta till måndag. F*n.

Så nu säger jag till mej själv; Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. (Fast jag tror inte riktigt på det just nu)   

Ovido - Quiz & Flashcards