Hur jag försöker leva med ständig smärta....

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Summa sumarum....

Av Kavril - 20 oktober 2010 22:35

Så har jag fått lite gjort idag ändå.

Förmiddagen blev så skön så skön! Massage av underbara Viccey! Så skönt och så välbehövligt! Hon kan berätta precis var jag har ont och hur mycket jag spänner mej och var mina muskelsmärtor kommer ifrån. Jag har ju stora problem med mina muskler i och med min sjukdom. Musklerna får ju aldrig vila, inte ens när jag sover, för de har fullt sjå att hålla ihop mej, så att säga. 


Jo just det, åkte förbi Lidl på vägen hem, min hata affär. Inte bara hata, men jag hatar deras kassor. Fattar inte varför man gör det så svårt för kunderna.


När jag kom hem hann jag vila en liten stund innan jag hämtade Lillen. Han ville absolut inte följa med hem idag utan sin traktor. Försök förklara för en snart två åring att man inte får ta med favoritleksaken hem. Måste försöka hitta en sådan fin traktor, för han leker med exakt den varje dag när jag kommer. Och det finns ju massor av olika där ju. Tänk vad typiska de är va? De små liven.     


Ja sedan bakade jag faktiskt också. Brödet var slut hemma och det bär mej emot att köpa. Jag tycker ju det är kul också. 

Så det blev grekiska lantbröd, två stycken, två filmjölksbröd på dinkel och pomerans och så  scones till soppan på kvällen.

Det var väl en ganska bra dag tycker jag?


Nu har jag otroligt ont efter massage och av att bära matkassar, men hoppas ändå på några timmars sömn inatt.


Jo just det, jag såg de första snöflingorna idag!! Yes!!   

 
 
Ingen bild

Liselott

21 oktober 2010 09:12

Hallå! Massage det är ju helt underbart =) jag tar muskelavslappnade tabl på kvällen för att få lite extra vila, har du provat? Inte kul med mera piller, jag vet....men de hjälper mig mycket bra! Du är så duktig som bakar allt matbröd själv, det är ju också en träning som man kan äta upp ;-) dubbelt så bra!! Ha det gott, kram Liselott

Kavril

21 oktober 2010 09:29

Jo jag tar en muskelavslappnande redan, men tycker nog inte den hjälper så mycket. Man kanske skulle sluta så kanske man märker om den hjälper eller inte.
Ja visst är det en rolig träning att baka, och så gott!! :) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kavril - 2 juni 2011 00:59

Dagarna alltså.   Dom bara försvinner, undrar var dom tar vägen?     Idag (igår nu, krasst sett) var jag övertygad om att det var tisdag, länge... Tur att Lillen skulle vara på förskolan onsdag, istället för fredag, för annars hade jag åkt oc...

Av Kavril - 30 maj 2011 00:56

Jösses, jag har inte haft tid med annat än den andra bloggen. Jag blir liksom uttömd på saker att skriva om där, sen har jag ju inte så många läsare här!   Fast dom jag har, håller jag kär, så jag måste ju skriva lite någon gång, tycker jag kanske....

Av Kavril - 26 maj 2011 01:30

Nu har jag skrivit av mej allt sjukdomsrelaterat i den andra bloggen. Nu till denna. Jag har väldigt få besökande här. Undrar om några av mina gamla vänner läser den nya bloggen. Det är ju egentligen där jag skriver om min vardag, som den ser ut. J...

Av Kavril - 23 maj 2011 00:07


Ja, det var det mycket av när vi var på VM i plöjning!! Lillen var i paradiset!!    Han var i paradiset den dagen, och det kändes väldigt bra att vi tog oss den tiden att åka dit!!   Idag har vi (gubben  ) röjt lite i ett förråd. Tänk vad  myck...

Av Kavril - 22 maj 2011 00:33


Men det är faktiskt bara tre månader sen det såg ut så här!!!    Kommer ni ihåg?  Och nu gnäller en del på att det blåser kallt när det är 17 grader varmt ute....   Nävars, men jag gnällde lite själv idag att det var kallt.. Det blåste och var ...

Ovido - Quiz & Flashcards